http://img10.imageshack.us/img10/7733/contactm.png

Thursday, January 29, 2015

certot : Patung



            Orang cakap jangan simpan patung kat rumah nanti malaikat tak masuk., jadi aku pun tak beranilah nak ada patung kat rumah takut nanti malaikat rahmat tak masuk rumah aku, walaupun sebagai seorang perempuan patung itu dah jadi macam sesuatu yang mampu menggetarkan hati. Apa perasaan kau bila masuk kedai aksesori pastu kat satu sudut ada banyak anak patung? Wah, masa tu mulalah nak keluar kamera dan selfie. Pendek kata patung dengan perempuan macam bunga ros merah dan kekasih. Tak boleh dipisahkan!
            Tapi aku kalah dengan satu jenis patung ini sampaikan aku sanggup tepis semua kata peringatan tentang malaikat-rahmat-tak-masuk-rumah-kalau-ada-patung sebab aku dah jatuh cinta dengan patung ini. Dia comel, dia berwarna merah dan dia.. ah, aku tak boleh tahan lagi. Lagipun harga dia murah gila, baru rm10 memang rugi gila kot kalau tak beli.
            Ya, aku beli. Aku anggap itu sebagai bantal peluk masa tidur, bukan bantal hiasan yang buat malaikat tak masuk rumah, ustaz kata selagi kita tak mengagungkan patung itu, dan dijadikan bahan mainan, tak ada apa hal.
            Satu hari, anak buah perempuan aku balik rumah, umur baru tiga tahun. Bila dia nampak patung aku terus dia berkenan, ‘baby kiko’ nama diberi.
Aku pasrah.
            Patung adalah mainan budak-budak.





 Label : Fixi, Patung by Muhammad Fatrim 

0 ceritaMia's lovers: